Groene groenten met lamsvlees

sep
5

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • broccoli
  • bleekselderij
  • lamsgehakt balletjes
  • sambal
  • soja saus
  • roomboter of kokosolie
  • biologische tomatenpuree (zonder suiker, oftewel lees het etiket)
  • oregano
  • peper
  • keltisch zeezout
  • knoflook voor de liefhebber en wanneer je ’s avonds geen afspraken meer hebt

De lamsgehakt balletjes bak je op niet te hoog vuur in de roomboter of kokosolie met sambal, knoflook en sojasaus naar smaak. Snijd de bleekselderij in plakjes en de broccoli in roosjes. De bleekselderij kook je 10 minuten en de broccoli 8 minuten. Ik doe dit samen in 1 pan. Scheelt weer bij de afwas.
Giet de groente af. Voeg dit toe aan het inmiddels gare lamsvlees. Voeg tomatenpuree toe en breng dit op temperatuur. Pas op het laatst voor het opscheppen de oregano, peper en zeezout toevoegen.

Dit is een maaltijd zonder snelle koolhydraten. Veel koolhydraten maken ons dik, tenzij je aan topsport doet. Daarbij zijn de groenten die je in deze maaltijd eet ook koolhydraten, maar veel gezonder. Koolhydraten uit groenten brengt je bloedsuiker nauwelijks omhoog. Daarom kun je veel beter koolhydraten bij je ontbijt of je lunch eten, aangezien je in de ochtend en middag nog energie verbrand, omdat je veel actiever bezig bent dan ’s avonds. Dit is de reden dat ik ’s avonds nauwelijks nog pasta, rijst of aardappelen eet.

Geniet van deze maaltijd!!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Realisatie website aDONNAdesign ©
Top