Kabeljauw met groente en canihua

sep
10

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • 100 tot 200 gram kabeljauw (kan vers of uit vriesvak)
  • rode paprika
  • courgette
  • bosui
  • tomaten
  • knoflook
  • sambal
  • pijnboompitten
  • Keltisch zeezout

De kabeljauw aan beide kanten 4 minuten bakken in roomboter of kokosolie. De groente snijden en in de koekenpan met roomboter of kokosolie op niet te hoog vuur bakken, zodat er een heerlijke salsa ontstaat. Als laatst de pijnboompitten roosteren en deze over je maaltijd strooien. In 15 minuten staat er een heerlijke gezonde maaltijd op tafel.

Dit gerecht kun je als lunch of diner eten. Als je er een lunch van maakt en je hebt ’s ochtends of ’s avonds een sport activiteit gehad of gepland dan raad ik aan om een extra koolhydraat bron aan de maaltijd toe te voegen. Bijvoorbeeld rijst of het nieuwste zaadje Canihua. Je spreekt het uit als “kaniwa”. Dit zaadje is familie van quinoa.

Kabeljauw is een belangrijke jodium bron. Wanneer je weinig brood eet, kom je al snel op een tekort aan jodium. Je schildklier heeft jodium nodig, en je schildklier is 1 van de belangrijkste klieren in je lichaam.
Witvis is een goede jodium bron. Ik probeer zelf minimaal 1 keer per week witvis te eten.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Realisatie website aDONNAdesign ©
Top