Lunch salade met verschillende groente

apr
14

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • Bleekselderij in reepjes met het look
  • Halve avocado
  • Kwart komkommer in stukjes gesneden
  • Wortel geraspt en in stukjes gesneden
  • Rucola
  • Bosui
  • Rode paprika in reepjes gesneden
  • Geitenkaas
  • Olijfolie
  • Biologische tomatenketchup
  • Keltische zeezout
  • Peper

Voor de lunch eet ik zelf vaak een salade met koolhydraten uit groente, vetten uit de avocado en eiwitten uit de geitenkaas. Als je hier een grote salade van maakt, dan teer je hier de hele middag op. Heb je ’s avonds nog een sportprestaties te leveren, dan is het verstandig om aan de salade nog een snellere koolhydraten bron toe te voegen, zoals zilvervliesrijst, quinoa, peulvruchten (zoals witte bonen, linzen of kapucijners) of spelt/mais pasta.

Uit deze salade haal je veel vitamines die je lichaam dagelijks nodig heeft. Oftewel je bent je lichaam echt aan het voeden in plaats van te vullen.

Voeg alle ingrediënten toe in een grote schaal. En rijkelijk op smaak brengen met de olijfolie, ketchup, zout en peper. Zelf vind ik een lepel Provençaalse kruiden ook heerlijk door de salade.

Enjoy your meal!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Realisatie website aDONNAdesign ©
Top